maandag 16 februari 2009

Palestijnen = beste chauffeurs!

Palestijnen zijn echt waar de beste chauffeurs of autodrivers, hoe je het ook draait of keert.

Dit komt natuurlijk door de slechte wegen waar ze op moeten rijden, mama mia. De smalste wegen, de grootste putten, een heleboel auto's, hitte, koude, .... ze kunnen het allemaal aan. De toeter weten de meeste ook allemaal goed staan, je kijkt er niet meer van op in de straat!

Er bestaan ook niet echt regels zoals we deze in Belgiƫ kennen. Je ziet wel enkele verkeersborden, maar ik heb me al meermaals afgevraagd of de mensen dit wel weten te staan. Het recht van de sterkste / snelste geldt hier zeer zeker!

Sinds vorige week, proberen een heleboel Palestijnse politiemannen het verkeer in Ramallah te regelen. Dat is wel vreemd voor de mensen, want dat is nooit zo geweest. Mensen proberen nog steeds gewoon de straat over te steken, zoals ze altijd doen, vlug vlug tussen de auto's door, waarbij ze vanaf nu soms worden teruggefloten door een politieman.

2 opmerkingen:

  1. Ik kijk al uit naar je volgend verhaal!
    "I want to ride my bycicle..."
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Sarah,
    Zoals je ziet weet ik nu ook hoe ik kan reageren ... Kwestie van genoeg te klikken ...
    Spannend zo "on the road in Ramallah"
    Politiemannen zullen hun handen vol hebben.
    Ben benieuwd naar je verhaal over de circusschool!
    T. An

    BeantwoordenVerwijderen