maandag 11 mei 2009

Open dagen

Vorige week hadden we 'open days' in de verschillende circus clubs.

Iedere groep studenten had een show voorbereid en al wie wou van vrienden, familie en kennissen kon komen kijken.

Iedere show was verschillend en even uniek. Overal zat er wel wat clowning, acrobatie, acro balance en juggling in. Bij sommigen hadden we dan ook nog de trapeze en het doek. Alles was aan elkaar verbonden door muziek dans en bepaalde kreten.

Daarnaast hadden we in Ramallah en Hebron ook een 'teken en schilder workshop' voorzien. Zo gingen we hen wat techniecken aanleren en konden we hen vragen om iets te tekenen over de circus school.

Ik heb heel wat mooie dingen gezien in de tekeningen en schilderijen. Vooral de betekenissen die ze aan de circus school gaven waren indrukwekkend. Sommigen spraken over de circus als een droom, als het lichtpunt in mijn leven, als een groot hart, als een plek waar je helemaal jezelf kan zijn en waar je altijd iemand in de buurt hebt, ... .

Het was zalig om de studenten zo intens bezig te zien en te zien denken over wat de circus school voor hen wel niet betekent. Ook de shows waren overal geslaagd en er waren heel veel leuke en enthousiaste reacties van de bezoekers. "Het was zo mooi, ik ben zo trots" heb ik vaak gehoord. Velen bleven maar aplaudiseren en iedereen in de zaal had wel een glimlach op zijn/haar gezicht.

In Hebron kwamen heel wat kinderen achteraf vragen of ze ook niet bij de circusschool mochten komen.

Ik krijg er nog kippenvel van als ik merk dat de circus school hier zoveel voldoening geeft aan zoveel mensen. De kinderen die iets moois kunnen tonen aan anderen en zich daardoor uniek voelen. Ouders die vinden dat circus iets speciaals is en daardoor ook vinden dat hun kinderen speciaal zijn. Circus schept hier duidelijk banden en maakt grenzen open.

Foto's.... heeeel veel vind je op picasa webalbums (zie vorige link)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten